با ما تماس بگیرید: 03136670004

نکاتی برای خرید سیستم کنفرانس صوتی تصویری

استفاده از سیستم کنفرانس صوتی تصویری یکی از بهترین روش‌ها برای برگزاری جلسات حضوری یا غیر حضوری است و پیام به صورت واضح به مخاطب انتقال داده می‌شود.
نکاتی برای خرید سیستم کنفرانس صوتی تصویری

با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌های بسیاری برای آسان‌تر کردن امور روزانه و فعالیت‌های کاری ساخته شده‌اند. مهمترین دغدغه بسیاری از مدیران کسب و کارها در هنگام برگزاری جلسات حضوری یا غیر حضوری استفاده از ابزارهایی برای بهبود کیفیت صدا و ضبط فیلم جلسه‌ها است. یکی از بهترین و مدرن‌ترین راه‌ها برای رفع این مشکل استفاده از سیستم کنفرانس صوتی تصویری است اما قبل از تهیه این سیستم باید نکاتی را در نظر داشته باشید. همراه ما باشید تا شما را با این موارد آشنا کنیم.

فراهم بودن شرایط محیطی اتاق برای استفاده از سیستم صوتی تصویری

یکی از مهمترین نکات قبل از خرید سیستم کنفرانس صوتی تصویری، آماده کردن شرایط محیطی جلسه است. اتاقی که قرار است در آن ویدئو کنفرانس برقرار شود یا از دیگر تجهیزات این سیستم‌ها استفاده شود باید از چند نظر مورد بررسی قرار بگیرد. نور، رنگ و شرایط محیطی اتاق از مهمترین این موارد هستند. بهتر است از رنگ‌های خنثی در اتاق استفاده شود تا تصویر با وضوح بهتری ارسال و دریافت شود. بالا بودن رطوبت اتاق و عدم وجود نویز از مواردی هستند که در هنگام نصب این تجهیزات در اتاق‌های کنفرانس باید رعایت شوند.

تعداد شرکت کنندگان در جلسه

یکی از نکاتی که در هنگام خرید سیستم کنفرانس صوتی تصویری باید رعایت کنید، انتخاب نوع دستگاه براساس تعداد شرکت کنندگان در جلسه است. برخی از دستگاه‌های ویدئو کنفرانس یا سیستم‌های صوتی آن‌ها پذیرش اتصال‌های زیاد را ندارند، به همین دلیل اگر قصد برگزاری جلسات با افراد زیادی را دارید بهتر است از دستگاه‌هایی با ظرفیت بالا خریداری کنید و تعداد افراد حاضر در اتاق جلسه را با سیستم خود تطبیق دهید.

انتخاب سیستم ویدئو کنفرانس مطابق با نوع جلسه

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید سیستم کنفرانس صوتی تصویر باید رعایت کرد، انتخاب سیستم مورد نظر مطابق با نوع جلسه است. اگر جلسات کسب و کار شما تنوع موضوعی زیادی دارد، بهتر است اتاق‌های متعددی را با تجهیزات کنفرانسی متفاوت راه‌اندازی کنید. برای مثال اگر جلسه شما پرسش و پاسخ است از دستگاه‌های صوتی قوی برای تمامی افراد استفاده کنید اما اگر در طی جلسه تنها قرار است تصویر شما ضبط و یا ارسال شود و شما صحبت کنید از دستگاه‌های تصویری با کیفیت مطلوب برای ضبط فیلم استفاده کنید.

قابل استفاده در تلفن‌های همراه

مهمترین مزیت استفاده از کنفرانس‌های ویدئویی و سیستم کنفرانس صوتی تصویری قابلیت برقراری ارتباط از راه دور است پس باید دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند بر روی تلفن‌های همراه نیز نصب شود. داشتن این گزینه به کاربران کمک می‌کند تا جلسات خود را از راه دور نیز برگزار و کنترل کنند. 

ضبط کردن فیلم و صوت جلسه

نگه‌داری یک نسخه از جلسه‌ها به ویژه جلسات مهم از دیگر عواملی است که افراد را به استفاده از سیستم کنفرانس صوتی تصویری ترغیب می‌کند. این دستگاه‌ها با استفاده از حافظه ابری که دارند می‌توانند تمام طول جلسات را به صورت تصویری و صوتی ضبط کنند.

کلام آخر

استفاده از سیستم کنفرانس صوتی تصویری یکی از بهترین گزینه‌ها برای برقراری جلسات به صورت اینترنتی و غیر حضوری است اما قبل از خرید باید نوع مناسب آن‌ها را با کسب و کار خود انتخاب کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با تعدادی از مهمترین نکته‌ها درباره خرید این دستگاه‌ها آشنا کنیم. شما نیز اگر تجربه استفاده از سیستم ویدئو کنفرانس ها را دارید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.