با ما تماس بگیرید: 03136670004

اهمیت استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم

سیستم کنفرانس صوتی بی سیم یکی از بهترین تجهیزات کنفرانس‌های صوتی و تصویری است که باعث افزایش یافتن کیفیت برگزاری همایش‌ها و جلسات می‌شود.
اهمیت استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم

یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام تجهیز کردن یک سازمان یا شرکت برای کنفرانس های صوتی و تصویری در نظر گرفت، تجهیزات مورد استفاده شده آن‌ها است. واضح بودن صدا در هنگام انتقال یکی از مهمترین موارد در برگزاری جلسات و همایش‌ها است به همین دلیل باید از امکاناتی استفاده شود که باعث بالا رفتن کیفیت و مطلوب بودن صوت شوند. در میان تمام این تجهیزات سیستم کنفرانس صوتی بی سیم یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک اتاق جلسه است. شما نیز اگر قصد راه‌اندازی یک اتاق کنفرانس را دارید اما برای انتخاب امکانات صوتی آن دچار تردید هستید، همراه ما باشید تا در ادامه این مقاله بیشتر با ابزارهای برگزاری و اهمیت استفاده از سیستم‌های صوتی وایرلس آشنا شوید.

سیستم کنفرانس صوتی بی سیم چیست؟

سیستم‌های صوتی کنفرانس به دو گروه صوتی با سیم یا بی سیم تقسیم می‌شوند. استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم یک انقلاب بزرگ در صنعت ارتباطات را به وجود آورد. همانطور که از نام این سیستم مشخص است هیچ گونه اتصالات کابلی به آن متصل نیست. اندازه اتاق، آکوستیک اتاق، نوع جلسه و کنفرانس و … از جمله عواملی هستند که در انتخاب این نوع سیستم به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند.

تفاوت سیستم وایرلس با سیستم صوتی با سیم

سیستم کنفرانس صوتی بی سیم قیمت بیشتری نسبت به سیستم‌های باسیم دارند اما میزان عملکرد سیستم‌های وایرلس و امنیت آن از تجهیزات با سیم به مراتب کمتر است. مهمترین ویژگی که سبب متمایز شدن تجهیزات بی‌سیم نسبت به سایر ابزارها شده است را می‌توان در یک کلمه معنا کرد، انعطاف پذیری.

مزایای استفاده از کنفرانس صوتی وایرلس

انعطافپذیری در محل قرار گرفتن

یکی از بزرگترین مواردی که باعث عدم استفاده از تجهیزات کنفرانسی با سیم می‌شود، کابل‌های آن‌ها است. این کابل‌ها در هم گره می‌خورند و در نتیجه ممکن است باعث ایجاد خطر شود اما سیستم کنفرانس صوتی بی سیم را می‌توان در هر قسمت از اتاق بدون هیچ مشکلی قرار داد.

راه اندازی سریع 

از دیگر مزیت‌های استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم می‌توان به راحتی در راه اندازی آن‌ها اشاره کرد. این تجهیزات برای پیکربندی شدن نیاز به متخصص ندارند و کاربران می‌توانند به تنهایی آن‌ها را برای جلسات و همایش‌ها آماده کرد.

انعطاف‌پذیری در چیدمان اتاق جلسات

انعطف‌پذیری و راحتی در چیدمان اتاق‌های جلسه و کنفرانس از دیگر مزایای استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم است. این سیستم‌ها به دلیل نداشتن کابل می‌توانند به راحتی در هر قسمتی قرار بگیرند و می‌توان صندلی‌ها و مبلمان‌ها را بدون هیچ مانعی در قسمت دلخواه قرار داد.

راحتی در استفاده

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که سبب استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم در همایش‌ها و جلسات می‌شود، راحتی استفاده در هنگام سخنرانی است. مجری یا هر فرد دیگری می‌توانند سیستم‌های وایرلس را در هنگام حرکت با خود حمل کنند.

گسترش دادن تعداد دستگاه‌ها

نکته مهم دیگر برای استفاده از سیستم کنفرانس صوتی بی سیم، توانایی در گسترش دادن تعداد دستگاه‌ها است. به طور مثال اگر اتاق شما در حال حاضر ظرفیت ۱۰ میکروفون وایرلس را دارد در صورتی که فضای شما بزرگتر شد می‌توانید تعداد میکروفون‌های خود را نیز افزایش دهید.

کلام آخر

مزیت‌های استفاده از یک سیستم کنفرانس صوتی بی سیم آنقدر متنوع و کارآمد است که می‌توان معایب آن را نادیده گرفت. در این مقاله تلاش کردیم شما را با میکروفون های وایرلس و سیستم صوتی با سیم و تفاوت‌های آن‌ها آشنا کنیم تا با توجه به نیاز کسب و کار خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. شما نیز اگر تاکنون از سیتم‌های بی‌سیم صوتی برای شرکت یا سازمان خود استفاده کرده‌اید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.