با ما تماس بگیرید: 03136670004

انواع ویدئو کنفرانس کدامند؟

هر یک از انواع ویدئو کنفرانس ها با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارند برای کسب و کارهای متفاوت انتخاب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انواع ویدئو کنفرانس کدامند؟

امروزه سیستم‌های ویدئو کنفرانس به یکی از بهترین ابزارها برای برگزاری سمینارها، جلسات و کنفرانس‌هایی با مسافت طولانی هستند. این سیستم‌ها با توجه به محیط و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند، شناخت کافی مدیران از نیازهای کسب و کار خود و انواع ویدئو کنفرانس ها برای یک وب کنفرانس این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. شما نیز اگر به عنوان یک مدیر یا برگزار کننده دوره‌های آموزشی به دنبال انتخاب یک سیستم مطابق با خواسته‌های خود هستید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

معرفی انواع ویدئو کنفرانس

انواع ویدئو کنفرانس ها با توجه به دو ویژگی نقاط پایان و Back end ها تقسیم می‌شوند و مدیران باید با توجه به ویژگی‌های شغل خود یک سیستم کنفرانس ویدئویی را انتخاب و راه‌اندازی کنند. برای انتخاب صحیح قبل از هرچیز باید تفاوت میان سیتم‌های بک-اند و نقاط پایانی را دانست.

تعریف ویدئو کنفرانس‌ها با نقاط پایان و انواع آن‌ها

یکی از مهمترین انواع ویدئو کنفرانس ها، سیستم‌های ویدیو کنفرانس با خدمات نقاط پایان هستند که باعث بهبود تجربه کاربری می‌شوند.

اپلیکیشن‌های ویدئویی برای تلفن همراه

برگزاری جلسات خارج از محیط کار تا چند سال گذشته کار بسیار دشواری بود اما با ورود تلفن‌های همراه هوشمند تغییر بزرگی در انواع ویدئو کنفرانس ها ایجاد شد. امروزه با استفاده از اپلیکیشن‌های ویدئویی می‌توان در هر مکانی ارتباط تصویری برقرار کرد.

ویدئو کنفرانس برای پلتفرم ویندوز

یکی دیگر از مهمترین انواع ویدئو کنفرانس ها با سرویس نقطه پایانی، سیستم‌های طراحی شده برای پلتفرم ویندوز و دسکتاپ هستند. این سیستم‌ها با استفاده از نرم افزار و مرورگر می‌توانند ارتباط تصویری را برقرار کند. اگر دستگاه فاقد دوربین یا وب کم بود می‌توان یک دوربین خارجی به آن‌ها اضافه کرد.

ویدیو کنفرانس اجرایی

از دیگر انواع ویدئو کنفرانس های نقطه پایانی می‌توان به وب کنفرانس اجرایی اشاره کرد. این سیستم وظیفه بهبود عملکرد وب کنفرانس‌های دسکتاپ را بر عهده دارد.

سیستم‌های وب کنفرانس برای اتاق‌ها

سیستم‌های ویدیویی از دیگر انواع ویدئو کنفرانس ها هستند که بر اساس ویژگی‌های اتاق جلسه انتخاب می‌شوند و به طبع هزینه‌های متفاوتی دارند. پشتیبانی سیستم از کامپیوتر، تلفن همراه یا لپ تاپ، میکروفون، کیفیت دوربین‌ها تعداد صفحه نمایش‌های اتاق و … از مهم‌ترین ویژگی‌های این سیستم‌ها هستند.

ویدیو کنفرانس Telepresence

یکی از متفاوت‌ترین انواع ویدئو کنفرانس ها نوع دورحضوری یا telepresence است. با استفاده از این سیستم می‌توانید محیط کاملا یکسان مانند اتاق جلسه یا کنفرانس را برای سایر افراد فراهم کرد. 

کنترل کردن سخت افزارها

سرورهایی که روی میزهای جلسات قرار دارند ( MCU ) یا واحد کنترل چند کاره سخت افزارها هستند و باعث متصل کردن نقاط پایانی ویدیو کنفرانس می‌شوند.

تعریف ویدئو کنفرانس با خدمات بک-اند و انواع آن‌ها

ویدئو کنفرانس یا بک-اند به سیستمی گفته می‌شود که بین مدیریت کردن تجهیزات مرکزی و نقاط پایانی ارتباط برقرار می‌‌کند.

سیستم وب کنفرانس با استفاده از نرم‌افزارهای MCUs

از دیگر انواع ویدئو کنفرانس با بهره‌گیری از خدمات بک-اندها می‌توان به روترها یا نرم‌افزاهای ویدئویی MCU اشاره کرد. از این سیستم وب کنفرانس بیشتر برای محیط‌هایی که تمام استانداردها را رعایت می‌کنند، استفاده می‌شود و عملکردی شبیه به سخت‌افزارهای MCU دارند.

سیستم ویدئو کنفرانس با اتاق‌های مجازی

یکی دیگر از انواع ویدئو کنفرانس ها اتاق‌های مجازی یا ابری (VMRs) هستند. با استفاده از این سیستم می‌توان در هر زمان به اتاق‌های جلسه متصل شد.

ویدیو کنفرانس مدیریتی

خدمات مدیریتی از دیگر انواع ویدئو کنفرانس ها هستند که امکان به اشتراک گذاشتن بسیاری از داده‌ها، کنترل کردن نسخه‌های نرم‌افزاری و … را به کاربر خود می‌دهند. مهمترین نکته قبل از استفاده از این سیستم‌ها بررسی امنیت و محدودیت‌های آن است.

استفاده از وب کنفرانس‌هایی با خدمات بک-اند اضافه

از دیگر انواع ویدئو کنفرانس ها می‌توان به سیستمی که قابلیت اضافه کردن بک-اند را دارد، اشاره کرد. این ویژگی باعث ایجاد امنیت، ادغام شدن سیستم‌های دسکتاپ، تلفن‌های همراه و اتاق‌ها، ایجاد همکاری با پلتفرم‌های تازه و legacy می‌شود.

کلام آخر

یکی از مهمترین موارد قبل از خرید سیستم ویدئو کنفرانس و تجهیزات آن، پیدا کردن شناخت از انواع ویدئو کنفرانس ها و قابلیت‌های هر کدام است. این کار به مدیران کمک می‌کند تا سیستم مناسب را براساس نیازهای خود انتخاب کنند. شما نیز اگر تجربه استفاده از سیستم‌های ویدئویی را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.