با ما تماس بگیرید: 03136670004

ویپ چیست و چه کاربردی دارد؟

با پاسخ به این سوال که ویپ چیست و چه کاربردی دارد، می‌توان با ویژگی‌های این دستگاه بیشتر آشنا شد و از آن برای تسریع کارها استفاده کرد.
ویپ چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که برای اولین بار تلفن اختراع شد یکی از بزرگترین انقلاب‌ها در زندگی بشر رخ داد. با اختراع این وسیله دیگر نیازی به طی کردن مسافت‌های طولانی برای رساندن پیام‌ها نبود. پیشرفت فناوری و اینترنت باعث تغییر شکل راه‌های ارتباطی شد. یکی از بزرگترین مشکلات صاحبان کسب و کارها برای ارتباط با مشتریان و سایر افراد مطلوب نبودن کیفیت تماس‌ها از طریق تلفن‌های خطی و نداشتن امکانات کافی بوده است. اما امروزه با شکل‌گیری نسل جدیدی از تلفن های تحت شبکه با نام ویپ ( voip ) این مسئله برطرف شده است و آن‌ها می‌توانند با بهترین کیفیت خدمات خود را ارائه دهند. شما نیز اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید که بدانید ویپ چیست و در چه مواردی می‌توان از آن استفاده کرد، خواندن مقاله را از دست ندهید.

ویپ چیست؟

تلفن‌ تحت شبکه یا همان تلفن ویپ (Voip)‌ که کوتاه شده عبارت (Voice Over Internet Protocol) است، یکی از جدیدترین ابزارها برای تماس از طریق خطوط شبکه‌ای محسوب می‌شود که با استفاده از بستر شبکه  و تبدیل صوت به دیجیتال، تماس را برقرار می‌کند.

ویپ‌ها چگونه کار می‌کنند؟

حال با دانستن اینکه ویپ چیست، می‌توان آسان‌تر در رابطه با نحوه عملکرد آن توضیح داد. صحبت کردن از طریق تلفن های ویپ نیاز به طی کردن یک مسیر مشخص دارد تا پیام به صورت واضح به مخاطب ارسال شود. صدای انسان آنالوگ است ولی voip صوت‌ها را به صورت داده‌های دیجیتالی ارسال می‌کند. در این حالت این دستگاه با تبدیل کردن فرکانس‌های آنالوگ از طریق کدک‌ها به دیجیتال باعث انتقال صوت می‌شوند و در نهایت پیام برای شنیده شدن توسط کاربر از دیجیتال به آنالوگ تبدیل می‌شود.

کاربردهای ویپ

کاربردهای بسیار متنوع ویپ باعث شده تا این ابزار به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود در تمامی سازمان‌های بزرگ و کوچک تبدیل شود. در ادامه به صورت کامل تمامی کاربردهای ویپ‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برقراری کنفرانس‌ها به صورت تصویری یا صوتی

از جمله مهمترین کاربردهای ویپ برقرار کردن کنفرانس تصویری و صوتی است. استفاده از این امکان تاثیر چشم‌گیری در کاهش هزینه‌ها برای ارتباط درون سازمانی مخصوصاً هنگامی که شرکت یا سازمان دارای شعب متعدد است را  دارد.

دریافت پیام‌ها صوتی

پیام صوتی یا همان voicemail از دیگر کاربردهای استفاده از سامانه ویپ  است. با استفاده از این امکان در صورت عدم پاسخگویی می‌توان پیام صوتی گذاشت.

تماس صوتی و تصویری بین المللی به صورت رایگان

برقراری تماس بین المللی رایگان  از دیگر مزایا و کاربردهای سامانه تلفن های  تحت شبکه است.

ضبط کردن مکالمه‌ها

با استفاده از امکانات سامانه ویپ می‌توان تمامی مکالمه‌هایی که از طریق این سامانه انجام میشود را ضبط و نگه‌داری کرد.

Fax to email یا فکس کردن

یکی دیگر از کاربردهای سیستم ویپ  که تاثیر مثبتی در محیط زیست و قطع کمتر درختان دارد، تبدیل کردن فکس‌ها به ایمیل است. با این امکان می‌تواند متنی که به صورت فکس فرستاده شده است را به صورت ایمیل به کاربر خود ارائه دهد.

قابلیت تنظیم بر روی تلفن های نرم افزاری یا softphone

سافت فون ، نرم افزاری است که بر روی موبایل یا لپتاپ نصب میشود و کلیه امکانات یک تلفن سخت افزاری را در اختیار شما قرار میدهد . استفاده از سافت فون باعث کاهش هزینه های اجرای سیستم ویپ میگردد .

منو صوتی

استفاده از منو صوتی در سیستم voip از دیگر مزایای پر کاربرد  آن‌ها است. این منو به کاربران کمک می‌کند تا با داخلی مورد نظر خود راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

کلام آخر

سیستم های ویپ توانسته‌اند تغییر بزرگی درارتباطات درون سازمانی و همچنین برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری ایجاد کنند. شما نیز اگر تاکنون از تلفن‌های voip برای کسب و کار خود استفاده کرده‌اید تجربه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
سایر مقالات
تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

تفاوت های Voip و سیستم تلفنی آنالوگ

سانترال یک دستگاه فیزیکی مرکزی است که از آن جهت مدیریت تماس های سازمان استفاده می شود، زیر ساخت مورد استفاده در سانترال ها کابل مسی می باشد و برای توسعه نیاز است که برای هر مورد جدید کابل کشی انجام شود.
ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

ویدئوکنفرانس SX20 Cisco و مزایای آن

Cisco TelePresence SX20 Quick Set (SX20 Quick Set) (ویدئوکنفرانس SX20 Cisco) می‌تواند هر صفحه‌ نمایش تخت را به یک سیستم ویدئو کنفرانس ظریف و قدرتمند تبدیل کند. SX20 Quick Set برای ارائه ویدئو با وضوح بالا و کنفرانس چند شاخه‌ای با انعطاف‌پذیری مناسب برای اندازه و تنظیمات مختلف اتاق طراحی شده است و قیمت مناسب دارد. SX20 Quick Set از قابلیت تعبیه شده برای پشتیبانی چند نقطه‌ای با فناوری Cisco TelePresence MultiSite پشتیبانی می‌کند.
ویدئوکنفرانس آوایا CU360

ویدئوکنفرانس آوایا CU360

استفاده از ویدئوکنفرانس در برگزاری جلسات کاری و آموزش از راه دور یکی از تکنولوژی‌های بسیار کاربردی است. این سیستم با ایجاد یک ارتباط صوتی - تصویری بین چند مکان مجزا و دور از هم به ما امکان برقراری ارتباط با افراد مختلف در مکان‌های مختلف را به طور هم‌زمان می‌دهد. یکی از محصولات پیشرو در این عرضه ویدئوکنفرانس آوایا CU360 است.